ACCES Essentials

Ontwerpen van een databank

 

Acces wordt ook wel eens een ‘elektronische kaartenbak’ genoemd. Deze omschrijving doet Acces echter te kort. U kunt er immers veel meer mee doen dan enkel adresbestanden bijhouden. Zo kunt u heel eenvoudig ook een verkoop-pijplijn opzetten, marketingprojecten opvolgen, medewerker- administratie bijhouden of een inventaris maken. Acces laat je data van verschillende bronnen in één database bijhouden in gebruiksvriendelijke invulformulieren en professionele rapporten.

Doelstelling

Op het einde van deze Essentials-module begrijpt u beter hoe een database is opgebouwd en hoe u gegevens eenvoudig kan terugvinden. U maakt uw eigen eerste database en kan een rapport afdrukken met (een selectie van) ingevoerde gegevens.

Doelgroep

Professionals die een database willen maken in Access om structuur te brengen in hun gegevens.

Inhoud

  • Leren werken in de werkomgeving

  • Een eigen database maken

  • Werken met formulieren

  • Gegevens invoeren

  • Zoeken, sorteren en selecteren

  • Rapporten afdrukken

 

De inhoud houdt steeds rekening met bedrijfsspecifieke wensen of de resultaten van de competentiescan.

Interesse in deze opleiding?

Contacteer ons en ontdek hoe wij u kunnen helpen!

 

Deel deze pagina

I-Commit | Noordlaan 29 | 3690 Zutendaal | BE0672.807.638 ©2019 I-Commit Algemene Voorwaarden Privacy

+32 (0) 478 24 19 56